Prezentujemy nowe zajęcia, które będą w naszej ofercie od września:

Ashtanga vinyasa joga

wpis na fb 1

Ashtanga vinyasa, czyt.”asztanga winiasa”, to styl jogi pochodzący z południowych Indii, który charakteryzuje ustalona sekwencja asan. Na zajęciach praktykujemy pierwszą serię ashtangi. Skupimy się na jej 4 filarach: rozgrzewającym oddechu ujjayi, vinyasie, czyli płynnym przejściom między asanami, bandhach, czyli kontroli energii wewnętrznej oraz na drishti – punkcie koncentracji. Zajęcia są dla osób początkujących, jednak przygotuj się na większą intensywność praktyki i kropelki potu na czole. Praktyka działa oczyszczająco na organizm, wzmacnia fizycznie i mentalnie oraz dodaje zastrzyku energii. Dzięki temu, że sekwencja ashtangi jest niezmienna, będziesz w stanie stale śledzić swoje postępy i sukcesy na ścieżce.

W miarę rozwoju grupy, będzie można ćwiczyć w stylu mysore, co oznacza praktykę we własnym tempie, niezależnie od tempa grupy, ale wciąż pod okiem nauczyciela.

W dni księżycowe (nów i pełnia) tradycyjnie nie ćwiczymy asztangi. W te dni zajęcia asztangi skupiać się będą na technice wykonywania pozycji, indywidualnych korektach oraz pozycjach przygotowujących ciało i umysł do głębszej praktyki.

Zajęcia poprowadzi Magda Ziemińska, która ukończyła niedawno kurs ashtanga i vinyasa jogi w szkole Kranti Yoga na Goa w południowych Indiach. Zajecia będą prowadzone w nowoczesnym podejściu do praktyki.

 

Vinyasa flow joga

wpis na fb 1 (1)

Vinyasa flow joga to radosna eksploracja asan ułożonych w sekwencje. Na każdych zajęciach sekwencje się zmieniają, a ich układ zależny jest od kreatywności instruktorki i intencji praktyki. Będziemy ćwiczyć m.in. sekwencje prowadzące do tzw. „peak poses”, czyli królowych asan, a także skupiające się na konkretnych obszarach ciała, jak biodra, czy klatka piersiowa. Poszukamy również ruchów budujących wewnętrzną siłę, akceptację, czy ugruntowanie. Poruszać będziemy się w rytmie rozgrzewającego oddechu ujjayi. Poziom zajęć jest różnorodny, zaczynać będziemy od łagodnych ruchów, stopniowo zwiększając ich intensywność. Na zajęciach najbardziej skorzystają osoby, które znają już podstawowe pozycje jogi.

Zajęcia poprowadzi Magda Ziemińska, która ukończyła niedawno kurs ashtanga i vinyasa flow jogi w szkole Kranti Yoga na Goa w południowych Indiach.

 

Joga dla kręgosłupa

wpis na fb 2

Jogę dla kręgosłupa cechuje specjalny dobór asan, które są bezpieczne i najbardziej korzystne dla zdrowia kręgosłupa. Na zajęciach skupiamy się na pozycjach wydłużających i odciążających kręgosłup, a także wzmacniających mięśnie stabilizujące. Praktykujemy w spokojnym tempie, z uważnością na prawidłowe wykonywanie pozycji i dobór odpowiednich pomocy, takich jak koce, wałki do jogi, czy klocki. Praktyka jogi dla kręgosłupa łagodzi istniejące bóle kręgosłupa, a regularnie wykonywana zapobiega przyszłym przeciążeniom. Zajęcia profilaktyczne, gdzie dbamy o zdrowie teraz i na przyszłość. Nie trzeba mieć wcześniejszego doświadczenia z jogą. Zajęcia dla osób w każdym wieku. Przyświeca nam hasło: „Jesteś tak młody, jak elastyczny jest Twój kręgosłup.”

Jedna myśl na temat “Nowe zajęcia: ashtanga vinyasa, vinyasa flow i joga dla kręgosłupa

  1. Prawda jest, ze w ramach jogi mozna znalezc takze zajecia specjalistyczne: dla kobiet lub osob starszych czy z problemami z kregoslupem. Jest wiele szkol i odmian jogi, takze kazdy znajdzie joge odpowiadajaca jego potrzebom. Np. panowie duzo szybciej polubia praktyke jogi jesli wybiora zajecia dynamiczne, rownomiernie angazujace sile, koordynacje i sprawnosc ruchowa takie, jak tradycyjna Ashtanga lub zajecia zwane Vinyasa, Vinyasa Flow, joga dynamiczna.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s