ASHTANGA VINYASA

Ashtanga vinyasa, czyt.”asztanga winiasa”, to styl jogi pochodzący z południowych Indii, który charakteryzuje ustalona sekwencja asan. Na zajęciach praktykujemy pierwszą serię ashtangi. Skupimy się na jej 4 filarach: rozgrzewającym oddechu ujjayi, vinyasie, czyli płynnym przejściom między asanami, bandhach, czyli kontroli energii wewnętrznej oraz na dristhi – punkcie koncentracji. Zajęcia są dla osób początkujących, jednak przygotuj się na większą intensywność praktyki i kropelki potu na czole. Praktyka działa oczyszczająco na organizm, wzmacnia fizycznie i mentalnie oraz dodaje zastrzyku energii. Dzięki temu, że sekwencja ashtangi jest niezmienna, będziesz w stanie stale śledzić swoje postępy i sukcesy na ścieżce.

W miarę rozwoju grupy, będzie można ćwiczyć w stylu mysore, co oznacza praktykę we własnym tempie, niezależnie od tempa grupy, ale wciąż pod okiem nauczyciela.

W dni księżycowe (nów i pełnia) tradycyjnie nie ćwiczymy ashtangi. W te dni zajęcia ashtangi skupiać się będą na technice wykonywania pozycji, indywidualnych korektach oraz pozycjach przygotowujących ciało i umysł do głębszej praktyki.

JOGA KLASYCZNA

Zajęcia jogi klasycznej są przeznaczone dla osób poszukujących równowagi między praktyką ciała i umysłu. Struktura zajęć zawiera elementy wyciszenia, praktyki sekwencji powitania słońca, wybranych asan oraz końcowego relaksu. Możesz również spodziewać się wprowadzania elementów pranayamy – ćwiczeń oddechowych oraz teorii jogi. Praktyka jogi klasycznej daje zarówno korzyści zdrowotne, jak i emocjonalne, a w dłuższej perspektywie poczucie większej harmonii we wszystkich aspektach życia.

HATHA JOGA dla początkujących

Hatha Joga dla początkujących to zajęcia dla osób w każdym wieku i o każdej kondycji fizycznej. W spokojnej formie wprowadzają powoli w świat jogi. Nauka podstawowych asan, właściwych nawyków w jodze, umiejętności relaksowania ciała i usuwania stresu. Polecane dla osób, które zaczynają przygodę z jogą oraz dla tych, którzy po dłuższej przerwie chcą powrócić do praktyki.

JOGA DLA KRĘGOSŁUPA

Jogę dla kręgosłupa cechuje specjalny dobór asan, które są bezpieczne i najbardziej korzystne dla zdrowia kręgosłupa. Na zajęciach skupiamy się na pozycjach wydłużających i odciążających kręgosłup, a także wzmacniających mięśnie stabilizujące. Praktykujemy w spokojnym tempie, z uważnością na prawidłowe wykonywanie pozycji i dobór odpowiednich pomocy, takich jak koce, wałki do jogi, czy klocki. Praktyka jogi dla kręgosłupa łagodzi istniejące bóle kręgosłupa, a regularnie wykonywana zapobiega przyszłym przeciążeniom. Zajęcia profilaktyczne, gdzie dbamy o zdrowie teraz i na przyszłość. Nie trzeba mieć wcześniejszego doświadczenia z jogą. Zajęcia dla osób w każdym wieku. Przyświeca nam hasło: „Jesteś tak młody, jak elastyczny jest Twój kręgosłup.”

VINYASA KRAMA JOGA

Vinyasa krama joga to stosunkowo łagodna odmiana praktyki jogi. Ćwiczenia są delikatne, nic nie robimy na siłę. Podstawą zajęć jest płynne wykonywanie ruchów w synchronizacji ze świadomym oddechem. Oddech się wydłuża, umysł się uspokaja, a ciało relaksuje i uwalnia od napięć.

Sanskrycki termin vinyasa pochodzi od przedrostka „vi”, który oznacza zmienność i przyrostka „nyasa”, który oznacza: w ramach ustalonych parametrów. Te parametry zawarte w Jogasutrach Patańdżalego to: stabilność, wygoda, płynny i długi oddech.

VINYASA FLOW JOGA

Vinyasa flow joga to radosna eksploracja asan ułożonych w sekwencje. Na każdych zajęciach sekwencje się zmieniają, a ich układ zależny jest od kreatywności instruktorki i intencji praktyki. Będziemy ćwiczyć m.in. sekwencje prowadzące do tzw. „peak poses”, czyli królowych asan, a także skupiające się na konkretnych obszarach ciała, jak biodra, czy klatka piersiowa. Poszukamy również ruchów budujących wewnętrzną siłę, akceptację, czy ugruntowanie. Poruszać będziemy się w rytmie rozgrzewającego oddechu ujjayi. Poziom zajęć jest różnorodny, zaczynać będziemy od łagodnych ruchów, stopniowo zwiększając ich intensywność.  Na zajęciach najbardziej skorzystają osoby, które znają już podstawowe pozycje jogi.

YIN JOGA regeneracyjna

Yin joga to bardziej statyczna i wyciszająca odmiana praktyki jogi. Używamy pomocy, aby w komfortowy sposób trwać w pozycjach przez kilka minut. Długotrwały łagodny nacisk sprawia, że dochodzimy do głębszych tkanek, takich jak więzadła, ścięgna, stawy, powięź, a nawet kości. Dzięki praktyce zwiększa się zakres ruchomości, a z czasem znacznie poszerza się świadomość i poczucie swojego ciała. Ta forma praktyki jest doskonała dla osób, które na codzień żyją bardzo”yang”, czyli aktywnie, z dużą ilością wyzwań, znerwicowanych i pobudzonych. Yin joga jest także dobra dla osób, które chcą zrównoważyć inne aktywne formy ruchu, a także aktywne formy jogi. Harmonizuje i regeneruje cały organizm.

PILATES

Metoda Pilatesa łączy w sobie praktykę jogi, ćwiczeń izometrycznych, a także baletu. Na zajęciach uczymy się prawidłowej postawy ciała, wzmacniamy mięśnie posturalne oraz mięśnie głębokie brzucha, a także dna miednicy. Dzięki temu bezpośrednio wpływamy na poprawę kondycji kręgosłupa oraz całej sylwetki. Czasami na zajęciach wykorzystujemy pomoce, jak np. piłki ovoball czy dyski sensomotoryczne. Intensywność ćwiczeń uczestnicy mogą na bieżąco dopasowywać do siebie, wykonując mniej lub więcej powtórzeń, a także wybierając inne ich warianty.