HATHA JOGA dla początkujących

Hatha Joga dla początkujących to zajęcia dla osób w każdym wieku i o każdej kondycji fizycznej. W spokojnej formie wprowadzają powoli w świat jogi. Nauka podstawowych asan, właściwych nawyków w jodze, umiejętności relaksowania ciała i usuwania stresu. Polecane dla osób, które zaczynają przygodę z jogą oraz dla tych, którzy po dłuższej przerwie chcą powrócić do praktyki.

HATHA JOGA – krok dalej

Zajęcia dla osób, które praktykują już jakiś czas (minimum 3 miesiące) i znają podstawowe asany. Nie jest wymagana bardzo zaawansowana praktyka, ale znajomość podstaw. Na tych zajęciach idziemy krok dalej czyli – pracujemy nad lepszą techniką asan, poznajemy elementy filozofii jogi, pranajamę oraz różne techniki medytacyjne. Tematem przewodnim każdych zajęć jest wybrana jogiczna zasada, przypowieść lub sentencja – jest to punkt wyjścia wokół, którego jest budowana sekwencja asan, medytacja, pranajama oraz relaks. Każde zajęcia są gotową i kompletną praktyką mającą dobroczynny wpływ zarówno na ciało jak i na umysł.

JOGA DLA KRĘGOSŁUPA

Jogę dla kręgosłupa cechuje specjalny dobór asan, które są bezpieczne i najbardziej korzystne dla zdrowia kręgosłupa. Na zajęciach skupiamy się na pozycjach wydłużających i odciążających kręgosłup, a także wzmacniających mięśnie stabilizujące. Praktykujemy w spokojnym tempie, z uważnością na prawidłowe wykonywanie pozycji i dobór odpowiednich pomocy, takich jak koce, wałki do jogi, czy klocki. Praktyka jogi dla kręgosłupa łagodzi istniejące bóle kręgosłupa, a regularnie wykonywana zapobiega przyszłym przeciążeniom. Zajęcia profilaktyczne, gdzie dbamy o zdrowie teraz i na przyszłość. Nie trzeba mieć wcześniejszego doświadczenia z jogą. Zajęcia dla osób w każdym wieku. Przyświeca nam hasło: „Jesteś tak młody, jak elastyczny jest Twój kręgosłup.”

JOGA DYNAMICZNA vinyasa flow

Vinyasa flow joga to radosna eksploracja asan ułożonych w sekwencje. Na każdych zajęciach sekwencje się zmieniają, a ich układ zależny jest od kreatywności instruktorki i intencji praktyki. Będziemy ćwiczyć m.in. sekwencje prowadzące do tzw. „peak poses”, czyli królowych asan, a także skupiające się na konkretnych obszarach ciała, jak biodra, czy klatka piersiowa. Poszukamy również ruchów budujących wewnętrzną siłę, akceptację, czy ugruntowanie. Poruszać będziemy się w rytmie rozgrzewającego oddechu ujjayi. Poziom zajęć jest różnorodny, zaczynać będziemy od łagodnych ruchów, stopniowo zwiększając ich intensywność.  Na zajęciach najbardziej skorzystają osoby, które znają już podstawowe pozycje jogi.

JOGA IYENGARA

  • prowadzi Szymon Kobylec

Metoda jogi stworzona przez B.K.S Iyengara, charakteryzuje się precyzją w wykonywaniu asan, kładzie nacisk na poprawne ustawienie ciała w pozycji, szukanie stabilności i wygody. Poprzez budowanie uważności i świadomości praktyki uczymy się, jak używać wszystkich naszych zmysłów postrzegania, aby czuć to, co się dzieje w naszym zewnętrznym i wewnętrznym ciele na poziomie fizycznym, organicznym i umysłowym. Ważnym aspektem w jodze Iyengara jest użycie różnorodnych pomocy do ćwiczeń takich jak koce, paski, klocki, wałki, krzesła. Pomoce pomagają w osiągnięciu pożądanego kształtu pozycji niezależnie od stopnia elastyczności, siły i ograniczeń fizycznych. Warianty asan z użyciem pomocy pozwalają każdemu pełniej doświadczać i głębiej rozumieć swoje ciało.

JOGA KLASYCZNA

Zajęcia jogi klasycznej są przeznaczone dla osób poszukujących równowagi między praktyką ciała i umysłu. Struktura zajęć zawiera elementy wyciszenia, praktyki sekwencji powitania słońca, wybranych asan oraz końcowego relaksu. Możesz również spodziewać się wprowadzania elementów pranayamy – ćwiczeń oddechowych oraz teorii jogi. Praktyka jogi klasycznej daje zarówno korzyści zdrowotne, jak i emocjonalne, a w dłuższej perspektywie poczucie większej harmonii we wszystkich aspektach życia.

JOGA ŁAGODNA vinyasa krama

Vinyasa krama to stosunkowo łagodna odmiana praktyki jogi. Ćwiczenia są delikatne, nic nie robimy na siłę. Podstawą zajęć jest płynne wykonywanie ruchów w synchronizacji ze świadomym oddechem. Oddech się wydłuża, umysł się uspokaja, a ciało relaksuje i uwalnia od napięć. Sanskrycki termin vinyasa pochodzi od przedrostka „vi”, który oznacza zmienność i przyrostka „nyasa”, który oznacza: w ramach ustalonych parametrów. Te parametry zawarte w Jogasutrach Patańdżalego to: stabilność, wygoda, płynny i długi oddech.

MEDYTACJA + ODDECH

  • prowadzi Kamil Kamiński

Zajęcia dla spragnionych spokoju i wyciszenia myśli. Zarówno dla rozpoczynających przygodę z medytacją, jak i dla tych, którym wspólna praktyka w grupie pomoże w budowaniu systematyczności i dobrych nawyków. Podczas spotkań w przystępny i praktyczny sposób poznamy techniki medytacyjne i oddechowe, które mogą korzystnie wpłynąć na stan naszego umysłu w codziennym życiu. Medytacje będą prowadzone przez nauczyciela. Poznamy elementy praktyk mindfulness oraz tradycyjnych ścieżek filozoficzno-duchowych, bez ograniczania się do jednego nurtu. Zajęcia mają charakter otwarty, nie obowiązują wcześniejsze zapisy. Na miejscu będzie możliwość podarowania dobrowolnej kwoty.

YIN JOGA

Yin joga to bardziej statyczna i wyciszająca odmiana praktyki jogi. Używamy pomocy, aby w komfortowy sposób trwać w pozycjach przez kilka minut. Długotrwały łagodny nacisk sprawia, że dochodzimy do głębszych tkanek, takich jak więzadła, ścięgna, stawy, powięź, a nawet kości. Dzięki praktyce zwiększa się zakres ruchomości, a z czasem znacznie poszerza się świadomość i poczucie swojego ciała. Ta forma praktyki jest doskonała dla osób, które na codzień żyją bardzo”yang”, czyli aktywnie, z dużą ilością wyzwań, znerwicowanych i pobudzonych. Yin joga jest także dobra dla osób, które chcą zrównoważyć inne aktywne formy ruchu, a także aktywne formy jogi. Harmonizuje i regeneruje cały organizm.