JOGA KLASYCZNA

Zajęcia jogi klasycznej są przeznaczone dla osób poszukujących równowagi między praktyką ciała i umysłu. Struktura zajęć zawiera elementy wyciszenia, praktyki sekwencji powitania słońca, wybranych asan oraz końcowego relaksu. Możesz również spodziewać się wprowadzania elementów pranajamy – ćwiczeń oddechowych oraz teorii jogi. Praktyka jogi klasycznej daje zarówno korzyści zdrowotne, jak i emocjonalne, a w dłuższej perspektywie poczucie większej harmonii we wszystkich aspektach życia. Na wieczornych zajęciach ostatnie kilka minut przeznaczamy na prostą medytację.

HATHA JOGA dla początkujących

Hatha Joga dla początkujących to zajęcia dla osób w każdym wieku i o każdej kondycji fizycznej. W spokojnej formie wprowadzają powoli w świat jogi. Nauka podstawowych asan, właściwych nawyków w jodze, umiejętności relaksowania ciała i usuwania stresu. Polecane dla osób, które zaczynają przygodę z jogą oraz dla tych, którzy po dłuższej przerwie chcą powrócić do praktyki.

VINYASA KRAMA JOGA

Vinyasa krama joga to stosunkowo łagodna odmiana praktyki jogi. Ćwiczenia są delikatne, nic nie robimy na siłę. Podstawą zajęć jest płynne wykonywanie ruchów w synchronizacji ze świadomym oddechem. Oddech się wydłuża, umysł się uspokaja, a ciało relaksuje i uwalnia od napięć.

Sanskrycki termin vinyasa pochodzi od przedrostka „vi”, który oznacza zmienność i przyrostka „nyasa”, który oznacza: w ramach ustalonych parametrów. Te parametry zawarte w Jogasutrach Patańdżalego to: stabilność, wygoda, płynny i długi oddech.

VINYASA POWER JOGA

Vinyasa power joga to bardziej intensywna odmiana praktyki jogi. Podczas zajęć płynnie przechodzimy z jednej asany do drugiej, łącząc ruch z oddechem. Jest to idealna forma praktyki zarówno dla osoby początkującej, jak i praktykującej. Dobrze odnajdą się na tych zajęciach osoby, które lubią się trochę zmęczyć i stawiać sobie nowe wyzwania. Intensywność zajęć zwiększa się wraz z rozwojem uczestników.

YIN JOGA regeneracyjna

Yin joga to bardziej statyczna i wyciszająca odmiana praktyki jogi. Używamy pomocy, aby w komfortowy sposób trwać w pozycjach przez kilka minut. Długotrwały łagodny nacisk sprawia, że dochodzimy do głębszych tkanek, takich jak więzadła, ścięgna, stawy, powięź, a nawet kości. Dzięki praktyce zwiększa się zakres ruchomości, a z czasem znacznie poszerza się świadomość i poczucie swojego ciała. Ta forma praktyki jest doskonała dla osób, które na codzień żyją bardzo”yang”, czyli aktywnie, z dużą ilością wyzwań, znerwicowanych i pobudzonych. Yin joga jest także dobra dla osób, które chcą zrównoważyć inne aktywne formy ruchu, a także aktywne formy jogi. Harmonizuje i regeneruje cały organizm.

PILATES

Metoda Pilatesa łączy w sobie praktykę jogi, ćwiczeń izometrycznych, a także baletu. Na zajęciach uczymy się prawidłowej postawy ciała, wzmacniamy mięśnie posturalne oraz mięśnie głębokie brzucha, a także dna miednicy. Dzięki temu bezpośrednio wpływamy na poprawę kondycji kręgosłupa oraz całej sylwetki. Czasami na zajęciach wykorzystujemy pomoce, jak np. piłki ovoball. Intensywność ćwiczeń uczestnicy mogą na bieżąco dopasowywać do siebie, wykonując mniej lub więcej powtórzeń, a także wybierając inne ich warianty.

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Zdrowy Kręgosłup to unikalne połączenie zajęć jogi, pilatesu i stretchingu. Na zajęciach ćwiczymy wszechstronnie: wzmacniamy mięśnie posturalne oraz pracujemy nad ich elastycznością.  Celem ćwiczeń jest utrzymanie dobrej kondycji kręgosłupa, który jest fundamentem zdrowia człowieka. Zajęcia dopasowane do możliwości i potrzeb indywidualnych każdego uczestnika, z wykorzystaniem różnych pomocy. Celem zajęć jest profilaktyka dbania o kręgosłup i zapobieganie dolegliwościom.

BODY & MIND

  • prowadzi Dariusz Tomaszewski
  • zobacz grafik

Body&Mind (balans-równowaga-relaks) – zajęcia, które zabierają nas w podróż przez formy pro-zdrowotne pracy z ciałem: Jogę, Pilates, Body Art, Sensorykę, Stretching i Zdrowy kręgosłup zapewniając zbilansowany i wszechstronny trening. Każde zajęcia to spotkanie z nową formą, nowymi wyzwaniami – inny wymiar pracy z ciałem.
Pracujemy nad prawidłową postawą, elastycznością mięśni, prawidłowym oddechem, umiejętnością relaksu. Kształtujemy również siłę funkcjonalną, stabilizację i równowagę. Po zajęciach wychodzimy zrelaksowani i zmotywowani.

Dla kogo? Forma skierowana dla wszystkich – dla młodszych i starszych o różnym stopniu zaawansowania, dla osób cierpiących na bezsenność, dolegliwości bólowe różnych części ciała, osób zapracowanych potrzebujących relaksu i pozytywnej energii.

JOGA dla seniorów

Joga dla seniorów to zajęcia dla osób, które ze względu na trochę słabszą kondycję fizyczną, czy ograniczenia ruchowe nie czują się komfortowo na zajęciach ogólnych. W trakcie zajęć będzie więcej czasu na bezpieczne wejście do pozycji, jak i możliwość dopasowania różnych wariantów asan do każdego uczestnika. Będziemy używać wszelkich potrzebnych pomocy do jogi, takich jak krzesła, paski, klocki, wałki i koce, aby zapewnić uczestnikom największy komfort i bezpieczeństwo. Będzie czas na ćwiczenia fizyczne, proste ćwiczenia oddechowe, a także relaksację.

KURS WSTĘPNY DO JOGI

Kurs wstępny do jogi to cykl 6 zajęć w planie spotkań cotygodniowych. Na kursie będzie zamknięta grupa uczestników. Poznamy od podstaw: prawidłową postawę ciała oraz podstawowe pozycje jogi: stojące, siedzące i leżące. Nauczymy się prawidłowych nawyków oddechowych oraz prostych wskazówek w jaki sposób dzięki jodze poprawić jakość swojego życia. Podczas kursu uczestnicy będą otrzymywać notatki (skrypt).

Kurs jest skierowany do osób, które nigdy nie miały styczności z jogą i chcą zacząć od podstaw. Na kursie odnajdą się także osoby, które czują, że chcą na nowo zdobyć solidne podstawy do praktyki. W trakcie trwania kursu zachęcamy uczestników, aby równolegle uczęszczali na inne zajęcia jogi dla początkujących.