„Wszyscy jesteśmy istotami ludzkimi i zgłębiamy ludzkie problemy – sprawy, które przeszkadzają nam wspólnie wieść zdrowe i spokojne życie, pełne zrozumienia, miłości i współczucia. Nie mówimy sobie, że w przyszłości będziemy miłującymi i współczującymi ludźmi, lecz chcemy przyjrzeć się trudnościom i przeszkodom, które uniemożliwiają nam stanie się takimi ludźmi już teraz.”
Toni Packer

Serdecznie zapraszamy na 8-tygodniowy Kurs Mindfulness „Życie w uważności” (MBLC – Mindfulness Based Living Course) wg Mindfulness Association.

Wspólnie będziemy doświadczać prowadzonej praktyki medytacji, podczas której spotkamy się ze sobą na nowo – być może po raz pierwszy świadomie. Spotkamy się z naszą prawdziwą naturą, która w codziennym zgiełku myśli, ocen, komentarzy, nie ma możliwości się ujawnić. Przez proces będziemy przechodzić w atmosferze łagodności i akceptacji. Przez osiem tygodni mocno zwolnimy, zatrzymamy się, by ponownie nawiązać kontakt z ciałem, które od dawna woła o naszą uwagę. W atmosferze życzliwości i współczucia będziemy rozpoznać nawykowe zachowania i sposoby myślenia. Proces ten służy pełniejszemu zrozumieniu własnych przeżyć, co później ułatwia wprowadzanie zmian w życie. W czasie kursu MBLC uczymy się obserwować swój oddech, odczucia, emocje, myśli oraz kierujące nami impulsy i staramy się przyjmować je otwarcie, z ciekawością. Ze wsparciem oddechu będziemy na nowo kontaktować się z życiem.
Program 8-tygodniowego kursu został naukowo przebadany i jest skuteczną metodą poprawy stanu zdrowa psychofizycznego.


PRÓBA DEFINICJI UWAŻNOŚCI:
Uważność (mindfulness) oznacza bycie w pełni obecnym, w każdym momencie (stąd termin „uważna obecność”). To umiejętność kierowania uwagi bezpośrednio i w duchu otwartości
na to, co właśnie się wydarza. To świadomość tego, co dzieje się zarówno wokół nas, jak i wewnątrz naszego umysłu. Umiejętność dostrojenia się do tego, co zachodzi w każdej chwili w umyśle, ciele i świecie zewnętrznym.

KORZYŚCI:
🌿 spadek poziomu lęku, niepokoju, poirytowania,
🌿 opanowanie i spokój – to Ty będziesz decydować o swoich reakcjach emocjonalnych, nie odwrotnie,
🌿 umiejętność podejmowania bardziej świadomych zamiast automatycznych decyzji,
🌿 nabywanie odporność na ból i zmęczenie, które często są odpowiedzią organizmu na stres,
🌿 wzrost odporności psychicznej i fizycznej,
🌿 obniżenie podatności na depresję oraz łatwiejsze rozpoznanie momentu spadku nastroju,
🌿 łatwiejsza akceptacja trudnych doświadczeń,
🌿 zwiększenie umiejętności koncentracji i możliwości intelektualnych,
🌿 łatwiejsza akceptacja ludzi i świata bez konieczności ich kontrolowania,
🌿 zwolnienie tempa życia,
🌿 lepsza komunikacja z innymi osobami,
🌿 poznanie i przełamywanie utrwalonych i dysfunkcjonalnych schematów postępowania i myślenia,
🌿 lepsze samopoczucie i jakość snu,
🌿 poznanie swojego ciała i odkrycie jego potrzeb,
🌿 umiejętność regeneracji, odnowy i odpoczynku.
Podczas treningu nauczysz się uważności również w codziennych czynnościach, takich jak:
🌿 poranne wstawanie i pierwsze chwile po przebudzeniu się,
🌿 mycie się, mycie zębów,
🌿 droga do pracy,
🌿 dzień w pracy i przerwy w pracy,
🌿 powrót do domu,
🌿 pierwsze chwile po wejściu do domu i przywitanie się z domownikami, itp.

DLA KOGO?
🌿 Dla osób, które chcą zwolnić i nawiązać autentyczny kontakt ze sobą, które nie wytrzymują tempa narzuconego przez współczesne standardy życia, które chcą się zatrzymać i odnaleźć nową jego jakość,
🌿 Polecany jest szczególnie osobom żyjącym w ciągłym stresie i natłoku osądzających myśli, obciążeniu, wyczerpaniu, któremu towarzyszą częste bóle głowy, dotkniętych wypaleniem zawodowym, szukających powrotu do wewnętrznej równowagi,
🌿 Dla osób, które cierpią na bezsenność lub mają trudności w zasypianiu,
🌿 Dla tych, którzy czują, że „stanęli w miejscu” i nie wiedzą „co dalej”,
🌿 Dla Par, które chcą poprawić komunikację w związku, przyjrzeć się, czego im brakuje w relacji, by była autentyczna, intymna.
🌿 Dla Wszystkich. Praktykę można rozpocząć w każdym wieku i w każdym momencie życia. Nie jest wymagane żadne doświadczenie w medytacji. Program nie jest psychoterapią, nie może jej zastąpić, może jednak być jej uzupełnieniem (zalecamy konsultację z prowadzącym Cię terapeutą).

📌 JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ KURS?
Czas trwania kursu to 8 -9 tygodni, w trakcie których odbędzie się:
📌 spotkanie informacyjne, podczas którego opowiem o metodzie i przebiegu kursu, będzie możliwość poznania prowadzącej oraz miejsca. Będziemy także wspólnie praktykować, aby każdy mógł doświadczyć, czy metoda jest odpowiednia dla niego. Spotkanie zwyczajowo jest bezpłatne. Ze względów technicznych, aby zapisać się należy wykupić wejście za symboliczną złotówkę. Spotkanie nie zobowiązuje do udziału w treningu, jednak obowiązują na nie osobne zapisy pod linkiem:
https://12asan.systemate.pl/offer/w/438903755056873472

📌 8 grupowych cotygodniowych spotkań dydaktyczno-praktycznych (2-2,5 godziny),
📌 „Dzień Uważności” – 5-godzinne spotkanie poświęcone pogłębieniu praktyki (sobota lub niedziela),
📌 własna, codzienna praktyka (30-40 min.) wykonywana w domu na podstawie otrzymanych nagrań i podręcznika.
Kurs ma charakter praktyczny. Kluczową rolę w procesie uczenia się odgrywa grupa, z którą mamy możliwość dzielenia się swoimi bieżącymi doświadczeniami.

Tematyka spotkań:
Bezpłatne spotkanie wstępne
Tydzień 1 – Co to jest Mindfulness i po co praktykujemy uważność
Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
Tydzień 3 – Wprowadzenie oparcia dla uważności
Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli
Tydzień 6 – Postawa obserwatora
Dzień praktyki – „Dzień Uważności”
Tydzień 7 – Samoakceptacja
Tydzień 8 – Życie w uważności (zasady Mindfulness), podsumowanie – reszta życia

Terminy spotkań:
Soboty, g. 9.30 – 11.30 / 12.00

Maj:
8.05 – Bezpłatne spotkanie wstępne – g. 9.30 – 10.30. Na to spotkanie obowiązują osobne zapisy pod linkiem: https://12asan.systemate.pl/offer/w/438903755056873472
15, 23 (wyjątkowo niedziela)

Czerwiec:
5, 12, 19, 26

Lipiec:
3
10 – Dzień Uważności – jest to osobne 5- godzinne spotkanie pogłębiające praktykę.
11 (niedziela) – ostatnia sesja zamykająca kurs.

CO OTRZYMASZ?
✨ 21 godzin treningu (spotkanie wstępne i 8 sesji po 2-2,5 godziny),
✨ 5-godzinny dzień uważności,
✨ podręcznik do kursu oraz nagrania audio,
✨ certyfikat ukończenia kursu,
✨ wsparcie prowadzącej pomiędzy zajęciami.

GDZIE?
Szkoła Jogi 12 asan
ul. Pucka 7
84-200 Wejherowo

INWESTYCJA W SIEBIE:
980 zł
Gdyby finanse stanowiły dla Ciebie jedyną przeszkodę do wzięcia udziału w kursie, możemy zaproponować rozłożenie kwoty na raty.

ZAPISY:
Zapisy na bezpłatne (symboliczne 1 zł) spotkanie informacyjne pod linkiem:
https://12asan.systemate.pl/offer/w/438903755056873472

Zapisy na cały kurs:
https://12asan.systemate.pl/offer/w/438912981493874688

Kontakt w razie pytań lub problemów z zapisaniem się:
Magda Kamińska
Szkoła Jogi 12 asan
www.12asan.pl
tel.: 501 696 844
magda.12.kaminska@gmail.com

Liczba miejsc w grupie jest ograniczona.


MINDFULNESS ASSOCIATION UK
Mindfulness Association UK, która jest organizacją non-profit, którą założył Rob Nairn, który jest odpowiedzialny za tworzenie programu kursów MBLC i CBLC, a także programu studiów magisterskich z zakresu uważności na Uniwersytecie w Aberdeen, w Szkocji.
Rob Nairn w1980 roku zrezygnował ze stanowiska profesora kryminologii na Uniwersytecie w Kapsztadzie, aby oddać się w pełni swojej ścieżce rozwoju duchowego. Opracował unikalny system świeckiego szkolenia w praktyce uważności (Mindfulness), który pozwala nam krok po kroku podążać drogą do pogłębienia doświadczenia bycia obecnym i akceptowania siebie takimi, jacy jesteśmy. Szkolenie obejmuje wiedzę przekazywaną językiem psychologii zachodniej, która zapewnia kontekst dla zrozumienia tego, co się dzieje w naszych umysłach podczas naszej praktyki i pracy z przeszkodami, które się pojawiają.
Mindfulness Association UK powstało, aby zapewnić wysoką jakość edukacji w obszarach uważności (Mindfulness), współczucia (Compassion) i wglądu (Insight).
Mindfulness Association UK jest rekomendowaną przez UK Network for Mindfulness-Based Teacher Training Organisations organizacją szkolącą nauczycieli uważności.
Mindfulness Association Polska jest jedyną organizacją szkolącą nauczycieli MBLC (Mindfulness Based Living Course) i CBLC (Compassion Based Living Course) w Polsce.

PROWADZĄCA

Agata Baranow – w 2012 roku ukończyła kurs Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) prowadzony przez Zenona Kruczyńskiego w Instytucie Psychoimmunologii w Gdyni. Prowadzi 8-tygodniowy program Mindfulness Based Living Course (MBLC) „Życie w uważności”, powstały z prac badawczo-naukowych Brytyjskiego Stowarzyszenia Mindfulness pod przewodnictwem prof. Roba Nairn’a, warsztaty i otwarte praktyki medytacyjne. Certyfikat gotowości do nauczania otrzymała od Mindfulness Association, gdzie superwizuje swoją pracę. Przez 4 lata współpracowała z Kołem Naukowym Mindfulness na SWPS w Sopocie prowadząc praktyki i warsztaty mindfulness. Aktualnie w trakcie Certyfikowanego Kursu Compassion (Współczucia) organizowanego przez Mindfulness Association.
Poznając wiedzę z zakresu neuromedytacji ukończyła pierwszy stopień kursu na instruktora neuromedytacji autoryzowany przez NeuroMeditation Institute LLC.
Ukończyła pierwszy w Polsce program niefarmakologicznego leczenia bezsenności.
Praktykę własną rozwija pod okiem nauczycieli świeckich i buddyjskich, regularnie uczestnicząc w odosobnieniach. Założycielka @tuite uważność i współczucie.
Medytacja miała znaczący wpływ na to, jaką jakość ma obecnie jej życie.
Fascynuje ją wpływ lasu na psychikę ludzką i sposób odbudowywania pierwotnych więzi z naturą. Od 15 lat ćwiczy jogę, która wspiera ją we wszystkich aspektach życia. Od dziecka zaprzyjaźniona również z muzyką.
Uwielbia jeść i gotować roślinnie. Od 17 lat aktywnie działa w obronie praw zwierząt, czemu poświęca znaczącą część swojego życia.

Zapraszamy serdecznie!
Agata Baranow i Szkoła Jogi 12 asan

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s